#cestovanipodleblondyny : Jak cestovat?

Letenky do Milána jsme pořídili za cenu svetříku z HM. Do Londýna se z Brna lítá za cenu nových, a vůbec ne kožených, lodiček. A už to ani nikoho nevzrušuje. No a cesta do kouzelnýho Krakowa? Ta vyjde zhruba jako dortík a káva v kavárně. Se skleničkou vína, možná.

O víkendu nám utekly ceny za letenky do vysněnýho New Yorku za 3000 (zatím co jsme s Tomem byli na výletě v Praze. Jen tak. Protože proč ne. A protože Flixbus za 25kč #jsmeprodejní), a v týdnu mě dost svrbily prsty, když na mě vyskočil TelAviv za 700. No a z toho, jak jsme byli v Dubaji za 4000 jsem se tu radovala až až. Co je tohle za dobu?

barcelona.jpg

Je to relativně nedávno, co se nesmělo cestovat jinam než do Jugoslávie nebo NDR. Kdy spousta lidí nemohla vídat s rodinou v zahraničí. Nebo kdy se chodilo koukat z mýho oblíbenýho místa, Svatýho kopečku v Mikulově, přes hranice na Rakousko, o kterým si v tu chvíli mohla většina nechat jen zdát. A teď? Teď je cestování tak dostupný, jako nikdy jindy. Až by byla škoda toho nevyužít. A já bych někam jezdila pořád!

Rozhodně se nepovažuju za nějakýho zkušenýho cestovatele. Vždyť si neumím sbalit ani na víken na chatě (proč jsem si sakra brala 4 trička? A 2 šaty? ŠATY NA CHALUPU NA KONCI SVĚTA?). Ale tento rok jsem kufr balila (jojo, a pak jedny jediný šaty nosila) hned několikrát, a do konce roku určitě ještě minimálně jedna destinace padne. A proto jsem se rozhodla sepsat, jak nejradši cestuju já. Doporučuje 12 blondýn z 10, a tak.

A kdyby to tak náhodou vypadalo, nic z toho nebude placená reklama. Bohužel. #královstvíapůlprinceznyzaletenku #zlatoadrahékamenízahotel

FHD0019[1].JPG

Letenky 

Když pan kufr letí za víc, než vy

Letenky vždycky nakupuju přes www.azair.cz. Různých vyhledávačů levných letenek je spousta, ale tady se mi vždycky hledá nejlíp, a zdá se mi, že tam jsou i ty ceny vždycky nejlepší. Nastavit odkud kam, časové rozmezí….a hotovo. Bez zbytečných složitostí. Doporučuje 12 blondýn z 10. A vůbec nejlepší je nastavit destinaci KAMKOLIV a kouknout se, jaké jsou možnosti za pár korun. Na Facebooku sleduju zaletsi.cz nebo Honzovy letenky a Cestuj levne, kde jsou denně tak lákavý tipy, že bych nejradši tahala kartu z peneženky pořád.

Letenky se sice dají sehnat za moc sympatickou cenu, ušetřit tak tisíce….ale ten výlet stejně nebude nikdy úplně za pár korun, na což je potřeba myslet. A promyslet si, že i když jsou sice letenky do Londýna za 700, stejně bude stát zpáteční i transport z letište do centra. A že pár stovek bude za metro. A že v takovým městě je levný hezký bydlení bez plesnivé koupelny a švábů skoro oxymorón. A že tam asi nebud.ete chtít jíst jen paštiky a rýžový chlebíčky z domova. Takže pár tisícovek navíc na účtu navíc to chce, ať už stojí letenka sebemíň (což si musím neustále připomínat, když vidím letenky do Dubaje za ještě míň, než jsme letěli my).

al2.jpg

Ubytování 

3 hvězdy = plíseň a švábi?

Tak, jako se mi zdá nejvíc blondýna-friendly azair na letenky, ubytování se mi nejlíp hledá přes Booking.com

Krásně se tam dá nastavit cenové rozpětí i čtvrť, ve které chcete bydlet, případně úroveň ubytování či vybavení…a pak už můžete pohodlně prohlížet jedno místo za druhým. A to nejdůležitější – u každého ubytování najdete hodnocení, které mohou napsat jen ti, co tam sami bydleli.

Samozřejmě znám i Airbnb, kde určitě časem taky něco zamluvím, ale zatím jsem vybírala spíš na kratší pobyty, kde se to s poplatkem za úklid atd. tolik nevyplatilo. Ale některý ty byty jsou TAK nádherný, že by mě z nich už asi nikdo nevystěhoval!

img_20170623_163321.jpg

Bydlela jsem už v luxusním 4**** hotelu, v designovým království, v Barceloně jsme se s Terkou koupaly na střeše a v Římě dostávaly od majitelů sladkosti. Ale taky jsem byla i v pokojích horších, než kde bývaly školy v přírodě a taneční soustředění (plíseň a brouci součástí!). Nemůžu říct, za kolik běžně vybírám jednu noc, protože třeba za 700 v Krakowě nebo Budapešto bydlíte jako král, v Berlíně se musíte za 900 spokojit se společnou plesnivou koupelnou. Ale většinou se snažím o takovou tu střední cestu – nemusí to být luxus za tak nepřiměřený peníze, že bych z toho měla špatný svědomí a celej výlet jedla suchý rohlíky, ale zároveň to nesmí být nějaká ošklivá ubytovna připomínající vězení. Sice tam vždycky trávíme jen věčer-noc-ráno, ale právě ten pokoj má velkej vliv na tom, jak si ten večer užijete #apředstavtesipodtímcochcete. Přece jen, v posteli která vypadá, že v ní někdo umřel, nemáte po celým dnu chození chuť ani na cider….natož cokoliv jinýho.

A důležitá je i lokalita. Lepší je si trošku připlatit a město si užít hned od rána, než strávit hodinu cestou do centra. Kolikrát se ušetřené peníze za ubytování pak ztratí v jízdenkách….protože i když stále na dopravní podniky nadáváme, nikde jinde jízdenku za 20kč nekoupíte (zdravím Vídeň a skoro 3 eura, au!).

IMG_9467

Jídlo a pití 

Paštiky a suchý rohlíky nebo žabí stehýnka s kaviárem zalitý Möetem?

Tak, jako u ubytování mám i tady nejradši střední cestu. Nepojedu do Paříže, abych si tam ani nedala croissant a kávičku v kavárně, a místo toho namáčela rohlík do paštiky nebo kousala proteinovou tyčinku #protožesvaly. Londýn není Londýn mez scones nebo fish and chips. A nedat si v Barceloně sangriu? Ale no tak! Jídlo a poznávání krásných kaváren je pro mě důležitá část výletu. Protože při sezení na zahrádce se skleničkou a pozorování okolního života kolikrát načerpáte mnohem víc atmosféry daného místa, než při stání ve frontě na nejznámější památku.

Zároveň ale nepotřebuju chodit do luxusních restauracích, nebo snad jíst v předražených podnicích na těch nejvíc turistických místech.

img_20170624_095232.jpg

Nejlepší pro mě je, zajít si do nějaké kavárny (no dobře, do několika) na dortík a cappucinno, ale večeři si klidně nakoupit v supermarketu, a vychutnat si ji na nějakým krásným místě, v parku udělat piknik, nebo klidně i v hotelu v posteli při probírání zážitků a fotek. Nějakej dobrej sýr, bagertka, sušená šunka a lahev vína (klidně za 3 eura! #nesuďtemě)? Ano prosím!

Taková plechovka cideru na pláži koupená ve večerce může nadělat mnohem víc radosti, než Möet v posh baru, kde máte výhled maximálně tak na naleštěný podpatky.

DSC_0149.JPG

Ceny 

Tam nejezděte, tam stojí pivo dvě stovky!

Dělá to většina a dost to k tomu svádí. Ale vykašlete se na to. A nenechte si kazit chuť toho dortíku!

Lepší je si dát rozpočet, který na dovolené můžete utratit, a neřešit pak jestli ten croissant v přepočtu stojí 80kč a ta zmrzlina 120. Jo, je to hodně, je to drahý, ale tak to pro nás Čechy je skoro všude. Tak když už tam jste, vyhchutejte si to. Porotože až budete vzpomínat na léto, cena koktejlu bude to poslední, co by vám utkvělo v paměti. To spíš ten výhled na západ slunce, příjemná společnost a vtipná konverzace nad skleničkou.

img_20170623_202511.jpg

Památky

Když nemáš fotku jak podpíráš Šikmou věž, tak se to nepočítá!

Jedeš to Paříže, tak to prostě musíš na Eiffelovku, do Louvru, do Versailles, Centre Pompidou a další muzea. No…ne.

Když někde jsem, moc ráda mám kombinaci všeho – procházky po městě, památky, ale taky kavárny a protřídní nic nedělání. Mnohem radši ale budu za kulturního burana, co si v Berlíně radši sedl s ciderem na břeh řeky, než kulturní nadšenec, co strávil 3 hodiny ve frontě na 7. muzeum. Podle mě jde o to si to užít – užít si to město se vším všudy. Ne si jen odškrtnou povinný fotky u všech hlavních památek. Přesně proto bych nikdy nejela na poznávací zájezd.DSC_0167.JPG

Detsinace

Do Maďarska? Eeeh a co jako tam?

Evropský města jsou krásný, stejně tak hory, národní parky, pláže, přístavy….ale ne vždycky to jde vydat se někam daleko #nonepovídej. Ale kolikrát to vlastně ani není potřeba – vždyť tady u nás je tak krásně, že by mohli ostatní státy spoustu míst závidět.

A závidí (teda nejčastěji závidíhlavně levný pivo, ale i tak :D)! Třeba takovej víkend v Mikulově se stejně ničemu nevyrovná.

A když kousek za hranice, rozhodně doporučuju Krakow nebo Budapešť. Relativně blízko, jízdenky nevyjdou draho, ubytování se tam dá sehnat za normální cenu moc pěkný, a hlavně….všechno tam stojí stejně, jako u nás, nebo míň. Což je něco, o čem si můžeme při placení v Londýně nechat jen zdát.

6 komentářů Přidejte váš

  1. Ahojky, jééé, krásně napsané a podepisuji se pod všechny body. Cestovat v této době je tak dostupné, že je skutečně škoda toho nevyužívat. Pak najednou člověk příjde na to, že jsou lepší ty vzpomínky, než krásně vybavený byt a nové šaty. Stojí to za to! Před chvíli jsem psala taky na podobné téma. Jak se známí podivovali, že jedeme na dovču do Krakova 🙂 Cha…a za mě – super výlet.

    Píšeš moc krásně a ráda čtu.
    Hezký den přeji.

    To se mi líbí

  2. Stáňa píše:

    Je zajímavé přečíst si, jak jezdí někdo jiný – někdo, kdo má v oblibě jiné destinace, než já (skoro nejezdíme do měst, ale do kopců – menších i větších, podle zásady „čím míň lidí potkáme, tím lépe“, byť už tedy dávno nespíme pod širákem, ale chcme na noc pokoj s koupelnou).
    Tak hezké cestování – kamkoliv

    To se mi líbí

  3. Jana píše:

    Miluju tě a nenávidím zároveň! Může mi někdo říct, komu v práci mám lézt do zadku, abych si takové cestování mohla dovolit taky? 😀 Ne, nic ve zlým 🙂 je to bombastický vidět, že se někdo takhle umí odtrhnout od klasické české uprděnosti a vypadnout na víkend byt jen do Mikulova nebo Krakowa. Je to můj sen, ale život s hokejistou je mimo léto hodně omezující… Těším se na další veselé články z cestování, i na ty ostatní 🙂

    To se mi líbí

    1. marketazvolska píše:

      Haha ty jsi zlatá! 🙂 Já mám kromě klasické práce ještě jednu na částečnej, takže si vydělám docela hezky, ale právě pomyšlení na ty výlety je to, co mě drží, když v 10 večer brečím do počítače, že to NEJDE, nevím jak to mám nastavit/napsat/udělat a tak 😀 Moc děkuju!

      To se mi líbí

      1. Jana píše:

        Jsi borec! Prostě jsi! A ber to jako holý fakt 🙂

        To se mi líbí

Napsat komentář